Crash landing

Det var ett tag sedan jag skrev nàgot. Det har äntligen börjat hända saker pà festivalfronten och tillsammans med arbetet med teatern sà är det fullt upp. Dagarna gàr fortare och det är även mer aktiviteter pà kvällarna. I fredags var det pizzatajm och öl med svenskarna. Pga jetlag, graviditet och allmän trötthet sà blev det ingen utgàng sà lördag morgon hoppade jag pà bussen norrut för en dagsutflykt. Màlet var Condega vars största turistmàl är ett Somozaflygplan som störtade under revolutionsàren. En rätt tràkig liten smàstad, med ett rätt b-igt turistmàl. Men landskapet upp till Condega var fantastisk. När jag senare ska upp till Somoto som ligger norr om Condega sà màste jag försöka ta lite foton när bussen àker upp och ner bland bergen.

Orkade med Condega i tvà timmar sedan tog jag bussen hem. Ja, det var första gàngen som känslan av hem infann sig. Okej, jag känner inte samma känsla av hem som jag gör i Götet eller som jag gjorde i Madrid, men jag börjar anpassa mig. Börjar hitta rätt bra i stan och börjar även känna en del folk. Lördag kväll gick jag ut och käkade pulpusas med Roberto, fast food som nog hade funkat bra i Gbg. Svàrt att förklara vad det är, kanske för att jag inte riktigt vet vad det är. Men jag ska försöka lära mig att laga pulpusas och om du har tur sà fàr just DU chansen att äta det hos mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0