I see a red door and I want it painted black

Idag har vi ritat med kidsen. I slutet av november kommer alla organisationer som delvis är finansierade av Svalorna, att gemensamt genomföra en kampanj mot sexuellt utnyttjande av barn och ungdomar. Förutom att framföra vàr pjäs kommer vi att presentera serieteckningar och radioteater. Jag har tvingat mig själv att slappna av lite och släppa perfektionismen, därav har även jag tecknat idag för första gàngen sedan högstadiets tvàng. Jag brukade tycka om att teckna som barn men när jag gick i femman i Helsingfors hade jag en lärare som alltid skulle ändra i barnens teckningar. Om hon inte gillade hur nàgon hade ritat en fàgel suddade hon ut det och visade hur en fàgel ser ut. Resultatet blev att jag mer eller mindre slutade rita. Men idag upptäckte jag att det var kul. Jag hann inte bli klar med min teckning men ska försöka avsluta den nàgon dag och scanna in verket sà att ni alla fàr se mina första trevande steg. Keep up the painting säger jag till mina systrar Maritza och Siri, kanske kommer jag hem och gör er sällskap. Det hade varit grymt kul att rita nàgot eget som man sedan trycker pà en t-shirt. Dessutom skulle jag vilja tillverka en pall/förvaringsbox i plywood med nàgot màlat i svart pà sidorna. Nàgon som är sugen pà att snickra och dona under vàren sà säg till, jag är pà!


Kommentarer
Postat av: Pröjs

Men Sammy, glöm inte "hästen"; du har talang!

2008-10-10 @ 11:19:01
Postat av: Kajsa

Det är kul att rita eget även när man inte trycker det på en t-shirt. I vissa fall är det nästan att rekommendera att inte trycka på en t-shirt. Tex patriks teckningar.

De är ju hemskt detaljerade och så, men det känns ju som en tråkig grej att få böta för förargelseväckande beteende bara för sin klädsel.

Postat av: Siri

har du kul brorsan? Vi saknar dig här hemma...

2008-10-12 @ 19:29:56
URL: http://ziriperssons.blogg.se/
Postat av: Sammy

Yes box! Börjar trivas allt bättre här, även om jag ocksà saknar er. Trist att missa din födelsedag men det fàr vi ta igen till jul.

2008-10-13 @ 19:25:55
Postat av: Maritza

Vilken hemsk fröken. Jag var rätt dålig på bild för att jag ritade slarvigt och använde skumma färger. Min lärare tyckte erkligen inte om mina teckningar heller :(

2008-10-14 @ 08:57:06
URL: http://alltipastell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0