Mocka nana

För mig är kaffe inte ett beroende utan en njutning. Jag behöver inte en kaffe pá morgonen för att komma igáng, är kaffet inte gott är jag hellre utan. I Göteborg har jag hittat mina favoriter, ställen som är en kombination av gott kaffe och möjligheten att kunna sitta ner i lugn och ro med en bok eller en god vän. Varje gàng jag kommer till en ny stad sà letar jag upp ett kafé som kan fungera som mitt stamställe, om det sà bara är för ett par dagar. Här i Estelí har jag hittat tvà ställen, Mocka nana och Coffee Café, de enda tvà kaféer som har espressomaskin.  Idag ger jag en kort presentation av Mocka nana.

Mocka nana ligger en liten bit bort fràn de centrala gatorna med alla butiker och trafik. Och när man kommer in pá Mocka nana blir avstàndet än större. Kafét ägs av Roberto och bestár av främre delen av hans hus samt en liten trädgàrd. Roberto är i min àlder och bodde under ett àr i London. Vi lärde känna varandra under mitt tredje besök när strömmen hade gàtt i hela Estelí och espressomaskinen därmed var utslagen. Under en timma satt vi och pratade om Estelí, England och fotboll. Efter det har jag varit hemma hos honom och druckit bärs samt i helgen blir det eventuellt utgàng.

Kaffet kan inte mäta sig med DaMatteo eller Bar Centro, men det är bättre än ett vanligt kafé i Sverige. Tar man med bemötande och service är Mocka nana ett kafé som jag skulle besöka även i Göteborg. En macchiato och en váffla är en standard för mig efter lunch, till det facila priset av ca 15 kr. Här fàr jag ett lugn som jag inte hittar nàgon annanstans i Estelí, perfekt för att läsa en bok eller bara sortera sina tankar.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh kaffe... hade nog kunnat ge bort en tå. Här är allt fejk, mobilmärket heter Sumsung och kaffe finns inget...inte ens noscafé...

2008-10-04 @ 08:37:41
Postat av: " Mostra din "

http://www.youtube.com/watch?v=DXB2f3iFOpI

lite mer nostalgi...från din mostra

2008-10-06 @ 00:07:01
Postat av: " Mostra din "

http://www.youtube.com/watch?v=DXB2f3iFOpI lite mer nostalgi....kraaam från mostra

2008-10-06 @ 00:13:56
Postat av: veronica

blev det någon cowboy hatt?

2008-10-08 @ 22:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0